فعالیت ما به چه شکلی می باشد ؟ ما شما را آنالیز می کنیم

اهمیت بازاریابی محتوایی برای کسب‌و‌کار

تمام ما روزانه با تعداد زیادی محتوا سروکار داریم و استفاده نکردن از محتوا عملا غیرممکن است. محتواها سوالات ما را پاسخ می‌دهند و باعث افزایش اطلاعات ما می‌شوند، به ما در تصمیم گیری کمک می‌کنند، باعث سرگرمی ما می‌شوند و …. اما از منظر متخصصان بازاریابی و مدیران کسب و کار، محتوا قلب تپنده بخش بازاریابی کسب و کار شما است. محتوا به کسب و کار شما کمک می‌کند مخاطبان هدف را به سایتتان جذب کرده، مشارکت آنها را افزایش دهید و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید و در نهایت درآمدتان افزایش پیدا کند.

محتوا چیست؟

تمام ما روزانه با تعداد زیادی محتوا سروکار داریم و استفاده نکردن از محتوا عملا غیرممکن است. محتواها سوالات ما را پاسخ می‌دهند و باعث افزایش اطلاعات ما می‌شوند، به ما در تصمیم گیری کمک می‌کنند، باعث سرگرمی ما می‌شوند و …. اما از منظر متخصصان بازاریابی و مدیران کسب و کار، محتوا قلب تپنده بخش بازاریابی کسب و کار شما است. محتوا به کسب و کار شما کمک می‌کند مخاطبان هدف را به سایتتان جذب کرده، مشارکت آنها را افزایش دهید و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید و در نهایت درآمدتان افزایش پیدا کند. تولید محتوا فرآیند پیدا کردن ایده‌ها و موضوعات جذاب بر اساس استراتژی‌های کسب و کار برای مخاطبان هدف، ساخت محتوای متنی، صوتی و یا تصویری درباره آن موضوعات و انتشار آنها در فرمت‌ها و پلتفرم‌های مختلف برای مخاطبان است. مراحل تولید محتوا به طور کلی عبارتند از: تعیین اهداف، ایجاد پرسونای مخاطبان هدف، ایده یابی، انتخاب فرمت مناسب، تولید، انتشار و ترویج آن در بین مخاطبان. هر چند تولید محتوا پایه‌ای ترین عملیات در بازاریابی محتوایی است اما تمام آن نیست، بلکه بازاریابی محتوایی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوایی

برای تعریف بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی (Content Marketing) به کلمات سخت و پیچیده متوسل نمی‌شویم و اصلاً هم نیاز به چنین کاری نیست. در واقع یک سبک از بازاریابی است که مخاطبان ما با استفاده از محتوا و به صورت غیر مستقیم جذب می‌شوند. در سال ۲۰۱۶ برخی از کسب‌وکارها به نیروهای بازاریابی محتوایی تردید داشتند؛ اما باید به یاد داشته باشیم که تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها از این نوع بازاریابی بامهارت و تخصصی که واقعاً نیازمند آن هستند بهره کافی را می‌برند. راهکارهای متعددی وجود دارد که می‌توانید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید، اما به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از آنها به اندازه تهیه محتوا و بازاریابی از این طریق تأثیر گذار نیست. این موضوع کاملاً صریح و روشن است که محتوا به سادگی قرار داده می‌شود و فقط وظیفه آن اطلاعات رسانی است. گوگل قصد دارد که بالاترین کیفیت و مرتبط‌ترین اطلاعات در رابطه با جستجوی کاربران، در اختیار آنها قرار گیرد. هر چه محتوای یک وب سایت بیشتر باشد، سایت شما از لحاظ کلیدواژه‌های مورد نظر قوی‌تر بوده و این به معنی داشتن فرصت بیشتر برای به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل است. یکی دیگر از عوامل و فاکتورهای مهم در بحث سئو و بهینه سازی وب سایت، گرفتن بک لینک است. هنگامی که سایر وب سایت‌ها به سایت شما لینک می‌دهند، گوگل مطالب شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و اتوریتی (authority) بالاتری برای سایت شما در نظر می‌گیرد. اگر بتوانید درباره محصولات خود توضیحات جذاب و قانع کننده‌ای برای مشتریان بالقوه بنویسید، تردیدی وجود ندارد که میزان فروش محصولات شما سر به فلک خواهد گذاشت.

 

کارایی

در مرحله اول مشتری قبل ازینکه به نیاز خود پی ببرد، نمی‌داند برای رفع آن چه راهکاری باید انجام شود که بعد از آگاهی نسبت به وجود راه‌حل‌ها ، برای آشنایی به راه‌حل‌های موجود، تحقیق می‌کند. در مرحله بعد مشتری محصولات شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند تا مطمئن شود کدام یک محصول باکیفیت تری ارائه می‌کند. در نهایت مشتری با اطمینان برای انتخاب محصول تصمیم می‌گیرد.

بازدید کننده منحصر به فرد

4000 %

تبدیل

4000 %

نرخ بیکاری

4000 %

داستان های موفقیت ویژگی های یک بسته متفاوت

میزبانی وب سایت

میزبانی وب سایت

بازاریابی بهبود سایت

مدیریت سایت های پربازدید

مدیریت سایت های پربازدید

بازاریابی بهبود سایت

مدیریت ترافیک سایت

مدیریت ترافیک سایت

بازاریابی بهبود سایت

نظرات شما را به فال نیک می گیریم

ما شما را تشویق می کنیم برترین سایت ها چگونه بازدید کننده جذب می کنند