سئو

چند آمار در رابطه با سئو

همانطور که می دانیم ، امروزه موتورهای جستجو سریع ترین مسیر برای برطرف کردن نیازهای ما هستند؛ بنابراین مبحث سئو “SEO” یا “Search Engine Optimization” یکی از پر رنگ ترین مطرح شونده مابین کسب و کارهاست.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

هم چنین باید همواره درنظر داشت که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس بوک و پیام رسان ها مانند تلگرام، که این روزها بسیار بازار گرمی برای تبلیغات دارند، ماندگاری دائمی ندارند بعبارتی ، فضای مجازی یک مکمل برای سایت و بستر های دیگر تبلیغات در کسب و کار است ؛ بنابراین داشتن وب سایت برای یک مجموعه ، نسبت به بقیه ی کانال های تبلیغاتی دارای اولویت است.

 

چند آمار سئو برای سئو

1- در سال 2017، گوگل 79% درصد کل ترافیک جستجو از کامپیوترهای رومیزی را به خود اختصاص داد.

اگر می خواهید برنده میدان باشید باید با قواعد گوگل بازی کنید. شرکت هایی که در گوگل رتبه بالایی دارند اکثرا کسب و کار بزرگی به دست آورده اند.

2- گوگل هر روزه 63000 هزار جستجو در ثانیه دریافت می کند.

3- بیشتر جستجوهای گوگل از طریق دستگاه های موبایل صورت می گیرد.

 

واقعیت: جهان به سمت جستجو با دستگاه های موبایل به پیش می رود. بنابراین وب سایت شما باید موبایل پسند (ریسپانسیو) باشد. وب سایت شما باید واکنش گرا باشد و در هر دستگاهی با هر اندازه ای متناسب با آن نمایش داده شود.

 

4-به کیفیت بیش از کمیت اهمیت دهید. کاربران به این طریق سایت، شما را ارزشمند و مناسب تلقی کرده و حتی به سایت شما مجددا رجوع می کنند. همینطور رقبا و افراد سرشناس صنعت نیز سایت شما را ارزشمند خواهند دید و به سایت شما لینک می دهند.

 

5- بازایابان دریافته اند که وضعیت سئو در حال بهبود است. 82% آنها اعلام کردند اثر بخشی فعالیت سئو آنها در حال افزایش است و 42% این گروه اعلام کردند اثر بخشی آنها به طرز چشم گیری در حال نمایان شدن است.

با رشد و بلوغ بازرایابی دیجیتال جای هیچ شگفتی نیست که شرکت ها مرتبا در حال بهبود وضعیت سئو خود هستند. علاوه بر این, نشان می دهد رقبای شما نیز در حال بهبود سئو خود هستند.

61 درصد بازاریابان عنوان کرده اند بهبود سئو و افزایش حضور ارگانیک آنها از اولویت های اصلی آنها به حساب می آید.

6-  جستجوی محلی در سال گذشته دو برابر افزایش یافته است

اگر کسب و کار شما بر ترافیک محلی شما متکی است و یا محدوده خدمات رسانی محدودی دارد این کلید کار شماست.

برای کسب و کارهای کوچک محلی که نه وبلاگ نویسی دارند و نه حجم زیاد محتوا تولید می کنند تکنیک های سئو محلی از اهمیت برخوردار است. اطمینان یابید سایت شما رجیستری مناسبی دارد و اطلاعات به روزی دارد.

7- به روز رسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی وبلاگ و ایجاد پست ها و تصاویر جدید می تواند ترافیک وبسایت را تا 111% افزایش دهد.

8-  می دانیم که لینک ها از عوامل درجه یک رتبه بندی گوگل هستند. گوگل نشان داده که اشتراک رسانه های اجتماعی به عنوان یک لینک در نظر گرفته نمی شوند اما دارای یک نوع همبستگی هستند.

با اینکه گوگل الگوریتم های خود را به عنوان یک راز نزد خود نگه داشته است اما عنوان کرده  سیگنال های اجتماعی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. برندهای بزرگ بیان کردند همبستگی مستقیمی بین افزایش سیگنال های اجتماعی و افزایش رتبه بندی وجود دارد. در اصل، گوگل نتایج جستجوی خود را با یوتیوپ و توئیتر را ادغام کرده است.

9-  در سال 2018، یک شرکت متوسط 41% بودجه سرمایه گذاری خود را در بخش آنلاین خود قرار می دهد. این رقم تا 45% در سال 2020 افزایش می یابد.

جمع بندی

1-  بازاریابان وقت بیشتری را برای بهبود سئو خود اختصاص داده اند. این یعنی رقابت بیشتر.

2-  ایجاد ارزش برای مشتری بهترین رویکرد برای رتبه بندی موتورهای جستجو است.

3- موبایل به طور روز افزون به یک عامل مهم در رتبه بندی تبدیل می شود به ویژه وقتی سخن از بازاریابی محلی به میان می آید.